» اخبار » شرکت TCL از نمایشگر ۱۰۰۰ هرتزی 4k رونمایی کرد
اولین نمایشگر ۱٬۰۰۰ هرتز 4K دنیا رونمایی شد
اخبار

شرکت TCL از نمایشگر ۱۰۰۰ هرتزی 4k رونمایی کرد

1403-02-30 74

شرکت TCL از نمایشگر ۱۰۰۰ هرتزی 4k رونمایی کرد

اولین نمایشگر با وضوح 4K و نرخ نوسازی 1000 هرتز را معرفی کرد.

اخیراً تولیدکنندگان در مانیتورهای گیمینگ مرزهای نرخ نوسازی را جابه‌جا کرده‌اند و از حدود 500 هرتز نرخ تازه‌سازی بالاتر رفته‌اند. لازم به ذکر است که این پیشرفت مخصوص پنل‌های 1080×1440 پیکسل نمی‌باشد؛ چراکه شرکت TCL CSOT که یک شرکت چینی است، نخستین مانیتور  با نرخ نوسازی 1000 هرتز و وضوح 4K را در جهان معرفی کرد.

امروزه سریع‌ترین مدل مانیتورهایی که در بازار موجود هستند و از پنل TN استفاده می‌کنند از 540 هرتز نرخ نوسازی بهره می‌برند. این مانیتورها اکثراً وضوح کمی دارند که به خاطر پهنای باند و محدودیت‌های فناوری صفحه نمایش می‌باشد.

استاندارد DisplayPort 2.1 به ویژه حالت UHBR20 جزو پیشرفت‌هایی است که به مانیتورها کمک می‌کند تا بدون نیاز به سیستم فشرده‌سازی DSC، روی وضوح 1080 پیکسل، نرخ نوسازی حداکثر 884 هرتز را ارئه دهد.

به کمک فناوری DSC 3.0، برای دستیابی به نرخ نوسازی 540 هرتز در وضوح 1080 پیکسل، فقط به 15.5 گیگابایت‌برثانیه پهنای باند لازم است چراکه به سادگی در محدوده‌ی پهنای باند در دسترس استاندارد UHBR20 قرار می‌گیرد که ظرفیت 77.3 گیگابایت‌برثانیه را دارد.

درواقع شخصی که به بازدید غرفه‌ی TCL رفته بود اظهار دارد که کارت گرافیک قوی برای رسیدن به نرخ نوسازی بالاتر نیاز است؛ ولی اهمیت فناوری تولید فریم یا درون‌یابی را نمی‌توان نادیده گرفت.

درکل همکاری نزدیک بین تولیدکنندگان بازی، نمایشگر و GPU یا همان کارت گرافیک الزامی به نظر می‌رسد. هدف آخر برای ارتقای تجربه‌ی بصری، رسیدن به تجربه‌ی بصری واقع‌گرایانه به وسیله‌ی موتورهای مدرن بازی‌سازی و فناوری تولید فریم با نسبت 10 به 1 است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×