» لپ‌تاپ و نوت‌بوک » لپ‌تاپ ورک استیشن چیست و چه مزایایی دارد؟
لپ‌تاپ و نوت‌بوک

لپ‌تاپ ورک استیشن چیست و چه مزایایی دارد؟

1400-08-05 1,429

لپ‌تاپ ورک استیشن چیست و چه مزایایی دارد؟

شاید اسم لپ تاپ ورک استیشن به گوش شما خورده باشد اما تا کنون اطلاعی قابلیت این دستگاه‌ها نمی‌دانستید، به شکل ساده و صریح، لپ تاپ هایی هستند که تمرکز سازنده‌ی آن، بیشتر بر روی پردازنده‌ی مرکزی آن بوده است.

لپ‌تاپ‌ها اولین نمونه از دستگاه‌های قابل حملی هستند که همچنان وظایف خود را بهتر از قبل انجام می‌دهند. هرچند در گذشته دستگاه‌های سخت و سنگینی بودند، اما ارزش و قابلیت خود را در دنیای تجارت ثابت کردند.

در حالی که همه عاشق قدرت کامپیوترها بودند،  (با وجود این که جابجایی آن‌ها سخت بود)، لپ‌تاپ‌ها شروع به تبدیل شدن به بخش بزرگی از ابزار کاری کارمندان شدند و در برخی موارد به طور کامل جایگزین کامپیوترها شدند؛ با یک فناوری سبک‌تر، حمل آسان‌تر و قدرت پردازش مورد نیاز.

علیرغم این پیشرفت در فناوری، برخی از مردم همچنان به دنبال کامپیوتر برای کارمندان خود هستند. آن‌ها تعجب می‌کنند که آیا لپ تاپ‌ها واقعاً فناوری مناسب برای محل کار هستند یا خیر.

این مسئله در مورد استفاده از لپ‌تاپ‌ها در خانه وجود ندارد زیرا تقریبا همه علاقه‌مند به این ویزگی لپ‌تاپ هستند که در هر جای خانه می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و همچنین در هنگام سفر نیز به همراه خود حمل کرد.

برخلاف این که کامپیوترها را نمی‌توان به مکان‌های خاصی برد، و حتی برای جابه‌جایی آن نیازمند وسیله نقلیه هستید، یک لپ‌تاپ را می‌توان در یک کیف دستی قرار داد که به راحتی در کیف شما یا در صندلی عقب ماشین شما قرار می‌گیرد و به قدری سبک است که می‌توانید در سفرها و فرصت‌های کاری بین‌المللی و در هواپیما حمل کنید.

لپ تاپ های ورک استیشن

همان طور که از نام آن‌ این دسته از لپ تاپ‌های پیداست، معمولا برای استفاده در صنایع مختلف در کلاس کاری Mobile Workstation توسط برندهای بزرگ که در زمینه ساخت و تولید کامپیوتر، لپ تاپ و قطعات سخت افزاری، فعالیت دارند ساخته شده و روانه بازار می‌گردد.

لپ تاپ‌ ورک‌ استیشن چیست؟

این لپ تاپ‌‌ها با پردازنده‌های رده بالای خود می‌توانند نیاز‌های بسیاری از افراد حرفه‌ای را تأمین کنند. لپ‌تاپ‌های Workstation به دلیل دارا بودن سیستم عامل، حافظه جانبی و پردازنده‌های بسیار پیشرفته تا کنون بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. گرافیست‌های حرفه‌ای برای انجام کارهای گرافیکی و رسانه‌ای مانند ادیت صوت و تصویر و طراحی بازی‌های کامپیوتری با گرافیک فوق‌العاده از لپ تاپ‌‌های ورک‌ استیشن‌ استفاده می‌کنند.

سیستم ورک‌ استیشن چیست؟

اولین بار استفاده از سیستم ورک‌ استیشن در بخش‌های صنعتی انجام شد، تا کار‌های حرفه‌ای را به طور همزمان و تیمی برای شرکت‌ها و افراد انجام دهد. برای مثال می‌توان به فعالیت‌هایی مانند طراحی تصاویر سه بعدی، استفاده همزمان از چندین نمایشگر، انجام محاسبات پیشرفته با سرعت بالا و نیز انجام ذخیره‌سازی به صورت انبوه اشاره کرد.

بهترین لپ تاپ‌ های ورک‌ استیشن کدامند؟

همانطور که اشاره شد لپ‌تاپ‌های workstation مخصوص انجام کار‌های حرفه‌ای هستند؛ از این رو کیفیت کارایی این لپ تاپ‌ها توسط پردازنده، درایو، رم و حافظه و کارت گرافیک تعبیه شده در آن‌ها، سنجیده می‌شود. در ادامه برای راهنمایی در خرید لپتاپ به بررسی چند تا از بهترین لپ‎تاپ‌های ورک‌استیشن می‌پردازیم.

انواع لپ‌تاپ ورک استیشن

لپ تاپ های ورک‌ استیشن اچ پی (HP)

در حال حاضر لپ‌تاپ‌های بسیاری با عنوان لپ‌تاپ‌های ورک ‌استیشن، با ویژگی‌ها و قیمت‌های متنوع در بازار موجود هستند، در این میان لپ‌تاپ‌ HP توانسته‌اند اثری درخشان از خود در این صنعت به جا بگذارند. این لپ‌تاپ‌ها با دارا بودن قابلیت‌های بسیار برای انجام کار‌های حرفه‌ای و گرافیکی، بر خلاف بسیاری از لپ‌تاپ‌های workstation گران، دارای قیمت بسیار مناسبی هستند. به صورتی که همه‌ی افراد می‌توانند به آسانی آن را تهیه کرده و در خانه یا محل کار از قابلیت‌های بی نظیر آن بهره ببرند. برای مثال لپ تاپ اچ پی زدبوک 17 به عنوان یکی از بهترین ورک‌استیشن‌های اچ پی شناخته شده است. این لپ‌تاپ  با دارا بودن سیستم گرافیکی و حافظه‌ای عالی در مقابل ضربه‌ها و دما مقاوم بوده و برای حمل نیز بسیار سبک است.

لپ تاپ های ورک‌ استیشن اچ پی (HP)

لپ تاپ های ورک‌ استیشن ایسوس (ASUS)

در زمان صحبت از لپ‌تاپ‌های ایسوس، این مدل لپ‌تاپ‌ها معمولا جزو اولین‌ها نیستند. از ایسوس بیشتر برای گیمینگ یا انجام کار‌های ساده استفاده می‌شود. اما در این میان Asus ProArt StudioBook Pro W700G3T  توانسته است توجه گرافیست‌ها و افراد حرفه‌ای را به سوی خود جلب کند. این لپ تاپ از بهترین لپ تاپ‌های ورک‌استیشن 17 اینچی با پردازنده Intel Xeon E-2276M  شناخته شده است. کیبورد با کارایی آسان و نیز رنگ نقره‌ای بینظیر آن، درخشش خاصی به این محصول بخشیده است.

لپ تاپ های ورک‌ استیشن ایسوس (ASUS)

لپ تاپ های ورک‌ استیشن دل (DELL)

دل با کارایی فوق‌العاده، همیشه رتبه‌ی بالای خود را در میان لپ تاپ‌های مورد استفاده در این زمینه حفظ کرده است. هنگامی که صحبت از لپ‌تاپ‌های ورک‌استیشن می‌شود، لپ تاپ دل پرسیشن 5510 که برای افتر افکت و تدوین فیلم و رندرینگ حرفه‎ای بسیار شناخته شده است را می توان مثال زد. به جرات می‌توان عنوان بهترین لپ‌تاپ ورک‌استیشن دل تا به امروز را به این مدل اختصاص داد. این محصول فوق‌العاده با دارا بودن VRAM 16 گیگابایتی، فضایی گسترده، برای انجام کار‌های حرفه‌ای گرافیکی، در اختیار کاربر قرار می دهد. همچنین این لپ تاپ توانسته است توازن خوبی میان قدرت، کارایی و قیمت ایجاد کند.

لپ تاپ های ورک‌ استیشن دل (DELL)

انتخاب لپ تاپ های ورک‌ استیشن مقرون به صرفه

امروزه به دلیل گسترش روز‌افزون صنعت و به ویژه پیشرفت تکنولوژی شاهد روی کار آمدن محصولات مختلف الکترونیکی هستیم. لپ‌تاپ‌ها نیز از این دگرگونی مستثنی نیستند و می‌توان گفت تقریباً در هر خانه‌ای یک لپ تاپ، صرف نظر از قیمت یا برند آن، یافت می‌شود که افراد به دلایل مختلفی از آن استفاده می‌کنند. در این میان لپ‌تاپ‌های ورک‌ استیشن به اصطلاح استوک وارد بازار شده‌اند که دانستن در مورد آن ها خالی از لطف نیست.

در میان انبوهی از مدل‌های لپ‌تاپ‌های استوک، لپ‌تاپ‌هایی هستند که دسته دوم، کم استفاده شده و یا حتی استفاده نشده‌اند. این لپ‌تاپ‌ها پس از به فروش نرسیدن در فروشگاه‌ها، و یا برای مثال برگرداندن آن توسط فردی که برای یک ماه از لپ‌تاپ برای تست آن استفاده می‌کند، به کشورهایی نظیر کشور خودمان فرستاده می‌شوند تا با قیمت کمتر در اختیار افراد قرار گیرند. این بدان معنا نیست که محصولات استوک ایراد یا خرابی دارند، بلکه حتی برخی از آن‌ها دارای بسته بندی اولیه هستند و استفاده نشده‌اند.

کمپانی اچ پی یکی از تولیدکنندگان معروف در زمینه دستگاه‌های ورک استیشن با قدرت و سخت افزار فوق العاده بالا است. محصولات این شرکت مانند، کیس و لپ تاپ در گروه سیستم‎های ایستگاه کاری یا همان ورک استیشن، با قدرت بی‌نظیر خود، تمام نیازهای یک کاربر حرفه‌ای یا متخصص را پاسخ می‌دهد.

هرگاه حرف از پردازش‌های فوق حرفه‌ای در لپ‌تاپ می‌شود، اولین پیشنهادی که به شما می‌شود محصولات سری ورک استیشن هستند. عموما لپ‌تاپ‌هایی که در این گروه قرار می‌گیرد از توان پردازشی، رم بالا و گرافیک قدرتمندی برخوردار بوده و به آسانی از پس نرم افزارهای مهندسی و سنگین بر می‌آیند. شرکت‌های شناخته شده از جمله اچ پی، لنوو، دل و … هر کدام مدل‌های مختلفی در این زمینه تولید کرده‌اند، اما به نظر می‌آید ورک استیشن های اچ پی از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

در صورتی که قصد تهیه یک نوت بوک با عملکرد عالی و باکیفیت اما با هزینه مناسب و در رده اقتصادی دارید، پیشنهاد می کنیم راهنمای زیر سر بزنید:

اینجا بخوانید: راهنمای جامع خرید بهترین لپ تاپ اقتصادی (اداری – دانشجویی و دانش ‌آموزی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×